fredag 7 juni 2002

Auktion

Jag har faktiskt tänkt på att skriva en bok, och när alla här undrar om jag fått något jobb än och vad jag gör hela dagarna säger jag faktiskt att jag skriver på en bestseller. Det är klart att det inte är tillåtet att skriva allt vad jag skriver, men jag tror att så länge jag för det första skriver på svenska och för det andra håller låg profil i övrigt så att de inte börjar snoka runt i lägenheten som de gör hemma hos Erick och andra. För visst är det annorlunda, jag brukar tänka att det är som att få den unika erfarenheten av att vara svart i Sydafrika innan 94 eller jude i Tyskland på 30-talet.
Igår var jag på en auktion som hölls av en NGO som ska lägga ned sin verksamhet. Köpte bland annat ett kylskåp, några stolar och en elektrisk fläkt. Ska hämta kylskåpet idag och hoppas att de städat ur allt fruset köttblod i frysfacket. Annars är det fredag idag och jag ser fram emot en ny intensiv helg. Fester, poolpartyn, utflykter och sportaktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar